Home > Imbracaminte formala > Cum mă îmbrac la o nuntă?

Cum mă îmbrac la o nuntă?

Barbati la o nunta

Intrebarea asta mi-am pus-o acum câteva zile când am primit invitața la prima nuntă din acest an. Începe sezonul nunților și trebuie să fim pregătiți, să arătăm excelent la acest eveniment formal.

Am pregătit pentru tine un mic ghid ce îți spune scurt și la obiect cum te-ai putea îmbrăca atunci când ești invitat la un asemenea eveniment formal. Acest articol nu se adresează mirilor, însă, ci nuntașilor. Deci dacă știi că ai de mers la (ce puțin o) nuntă anul acesta… citește în continuare.

Ce să port, efectiv?

Regulă de aur: dacă vrei să fii cu stil, trebuie să mergi la nuntă în costum. Costumul arată mirilor faptul că TU consideri evenimentul lor ca fiind unul destul de important încât să te îmbraci formal.

Dacă, totuși, ai o combinație interesantă de pantaloni de stofă și sacou, poți merge și așa (deși costumul va fi întotdeauna prima opțiune în materie de nunți). Ai grijă însă la asortarea pantalonilor cu sacoul, în acest caz. Dacă sunt de nuanțe prea apropiate, lumea ar putea crede că ai avut o tentativă eșuată de a părea că ești la costum.

(Am vorbit pe larg despre această piesă vestimentară în cartea mea, a cărei descriere o găsești aici.

Materialul

Înainte să iei costumul, trebuie să-ți pui întrebarea: e o nuntă de toamnă sau de iarnă? Iarna (deși nu se prea fac nunți) ai neapărată nevoie de un costum de lână. Dacă e vorba de celelalte anotimpuri, ideal este un costum din bumbac.

Culoarea

În primul rând, evită costumele negre – mergi la nuntă nu la înmormântare. În funcție de cât de tare vrei să te diferențiezi de cei din jur, poți alege culori care să te scoată mai mult sau mai puțin în evidență.

Poți merge pe ceva mai conservator, cum ar fi un gri închis sau un albastru închis, sau pe ceva mai interesant cum ar fi un gri deschis, albastru deschis sau maro. Dacă ai deja un costum într-o culoare mai monotonă și vrei, totuși, să ieși în evidență, nu e nici o problemă! Te voi învăța imediat cum să-ți alegi cămașa și accesoriile pentru o ținută de invidiat.

Ce mai interesantă culoare pentru un costum este albul însă nu e pentru toată lumea. Purtând costum alb s-ar putea să ieși în evidență chair decât mireasa iar asta s-ar putea să supere unii oameni. Costumul alb trebuie purtat (nu doar la nunți ci în orice altă ocazie) cu foarte multă grijă.

Cămașa
Ți-ai ales costumul? Bun. E momentul să vedem ce cămașă se asortează cu el. Defapt, combinațiile sunt enorm de multe, drept pentru care voi aminti aici doar câteva după care să te ghidezi.

Cămașa trebuie să contrasteze cu costumul. Dacă ai un costum într-o nuanță închisă, alege o cămașă într-o nuanță deschisă și invers. Ai grijă: culorile cămășii și ale costumului nu trebuie să fie analoage în paleta de culori (am scris în carte mai multe despre asta).

Dacă vrei ceva mai interesant, poți alege o cămașă cu dungi verticale. Am și eu una luată recent și îmi stă foarte bine, o port chiar și la blugi și sacou sport.

Un sfat pe care l-am spus și când am vorbit despre costume: evită cu orice preț cămășile negre. Nunta e un eveniment în care negrul ar trebui purtat la minim.

Să vedem câteva exemple concrete:

blog de marketing
  1. la un costum bleumarin merge excelent o cămașă albă
  2. la un costum maro merge perfect o cămașă albastră (maronul se asortează foarte tare cu albastru)
  3. la un costum gri poți merge pe o cămașă mov, albă sau roz

E preferabil ca la nuntă să porți doar cămăși cu mânecă lungă. Știu că, pe perioada verii, temperatirule pot crește extrem de mult. În acest caz, renunță la sacou și cravată. Nu renunța la cămașa cu mâneci lungi în favoarea uneia cu mâneci scurte.

Motivul? Cămășile cu mânecă scurtă NU sunt considerate formale. De aceea, nici nu se poartă decât cu cravate slim, în situații casual. Nunta este un eveniment formal, unde trebuie să ne îmbrăcăm formal.

Cravata
Cravata trebuie și ea să se asorteze cu cămașa și sacoul, nu poate fi lăsată la întâmplare. Dacă nu vrei să dai banii pe un costum nou dar vrei ceva nou în ținută, o cravată nouă e ceea ce ai nevoie.

secret-de-stilSecretul asortării cravatei cu ținuta este să scoată în evidență în mod subtil culoarea de pe cămașă. Iată un exemplu mai jos, unde albastrul cămășii apare și în cravată:

costum maro

Pantofii

În funcție de culoarea costumului, pantofii pot fi negri sau maro. Cei maro merg doar la costume maronii sau cafenii și trebuie să fie mai închiși la culoare decât acestea. Combinații gen costum maro închis / pantofi maro deschis sau costum gri închis/pantofi gri deschis NU MERG.

Alte accesorii

Dacă ai deja costumul, cămașa și cravata dar te întrebi ce mai poți face, răspunsul meu e să te gândești la o batistă de buzunar. Batista de buzunar, în caz că nu știai, vine pusă în buzunarul de la piept și trebuie să se asorteze cu cravata.

Atenție! E o greșeală de stil ca cravata și batista să fie de exact aceeași culoare și model. Trebuie să existe niște diferențe. Știu că sunt seturi de batiste și cravate ce arată exact la fel dar nu ți le recomand.

Un alt accesoriu interesant e reprezentat de butoni. Problema la butoni e că ai nevoie de o cămașă specială pentru ei (pentru că aceștia vin în loc de nasturi). Dar dacă îi porți, cu siguranță vor porni niște conversații interesante cu cei din jur.

OK, gata.
A fost un articol mai lung dar am acoperit, în mare, totul. Te las cu câteva ținute ce ar merge bine la nuntă, ca să ai niște puncte de plecare.

costume de nunta

Related Posts with Thumbnails

Imbracaminte formala

  1. cristi
    April 17th, 2010 at 15:10 | #1

    Am o nelamurire. De cele mai multe ori am citit ca pentru o nunta, cel putin un foarte formala si de seara, este cel mai indicat sa porti costum negru sau chiar smoching.

  2. April 17th, 2010 at 15:15 | #2

    Da, ai dreptate, smochingul se poarta la nunti insa mai mult de mire sau de cei foarte apropiati..Smochingul nu se poarta ziua.
    Daca nunta e extrem de formala atunci, intr-adevar, cel mai bine e sa mergi la smoching (decat daca pe invitatie scrie explicit ca purtatul smochingului e optional).

  3. April 17th, 2010 at 15:46 | #3

    Hmm…costum alb la o nunta nu prea merge.

  4. Liviu
    April 17th, 2010 at 16:51 | #4

    Excelent ghidul!Jos palaria.Apropo!Pot sa port palarie la costum chiar daca poate nu am o varsta adecvata acestui accesoriu!si cu ce se asorteaza?Si nu ai zis nimic de ceas pe care multi il iau doar sa fie luat si te trezesti cu costum negru camasa neagra cravata alba si ceas roz:)dar e Armani!
    RESPECTE

  5. Mihai
    April 17th, 2010 at 19:40 | #5

    Trebuia sa povestesti putin si despre papion. Merge un pantalon negru de stofa cu camasa alba cu butoni (eventual camasa de ceremonie (fara gulerul acela “special” pt papion pe care eu unul nu il accept decat la ceremonii extrem de fastuoase)la care sa porti un papion negru simplu (atentie, nu unul gata facut care se inchide cu un elastic la spate, ci un papion din matase care se formeaza cu nod manual) si un sacou de seara sau “dinner jacket” care are gulerul din matase si are un aspect mai ceremonial fara sa fie la fel de “pretentios” ca un smoking.
    Oricum cel mai simplu este un costum (la care poti opta chiar pt esarfa de matase sub camasa).
    Marea problema a majoritatii oamenilor este ca habar nu au ce inseamna un costum de haine si asociaza acest articol vestimentar cu acele “costume” din IDM sau Europa care costa 400 de ron si sunt din plastic (polystiren) fara nici o croiala, vai de mama lor, incomode si jalnice. Daca ar realiza majoritatea barbatilor minunile pe care le poate face un costum de calitate eventual facut la comanda din materiale de calitate ar merge oriunde imbracati in costum (mai putin la sala si la plaja)

  6. edy
    April 17th, 2010 at 21:08 | #6

    de mare ajutor articolu’…..ovidiu,vreau sa te rog ceva daca se poate :)…..am cumparat cartea ceva timp,am si terminat-o…vreau sa te rog sa ma ajuti daca poti sa mi aleg un costum potrivit pt mine (eventual sa ti trm o poza cu mine pe mail) si sa mi dai ceva sfaturi,pt ca nu am nici un costum momentan(am 17 ani) si vreau sa l port de cate ori am ocazia,sa nu mi fie rusine cu el…eu am ceva idei dar nu stiu cat de bune sunt:)
    help me!

  7. Nutz
    April 18th, 2010 at 08:59 | #7

    Multumesc foarte mult ma i ajutat sa mi gasesc costumul potrivit ptr mine. :) :)>-

  8. sps
    April 18th, 2010 at 10:32 | #8

    @Mihai
    nu sunt deacord cu confectionarea costumului la croitor.Am vrut sa fac o pereche de pantaloni slimfit dupa H&M si a iesit un rahat la un cost de peste 25 euro investitie si 2 – 3 sedinte la croitor.Croitotul e unul de renume ce imbraca multe persoane cu functii.

  9. Nestor
    April 18th, 2010 at 11:12 | #9

    Tema este generoasa si sunt multe de comentat. In primul rand, trebuie facuta distinctia intre o nunta de zi (care incepe inainte de ora 18 sau – daca este iarna – inainte de asfintit) si o nunta de seara. Da, exista si nunti care au loc ziua – in toata lumea, inclusiv in Romania (cine locuieste la Sibiu, de exemplu, cu siguranta a si vazut). Momentul zilei hotaraste tinuta.
    Tinuta de zi FORMALA (poate sunteti vreodata invitati la nunta vreunui conte sau a vreunei principese) este englezescul “morning suit”, care in limba romana nu are un echivalent exact (i se mai spune, impropriu, redingota). Cautati pe Google imagini si veti vedea ca este vorba despre o haina lunga pana la genunchi in spate, rascroita in fata, din stofa neagra sau gri foarte inchis. Ea se poarta cu pantaloni in dungi gri, vesta (gri, alba, galbuie), camasa alba cu guler normal si mansete duble inchise cu butoni, cravata argintie uni, in dungi sau cu model foarte discret si sobru, ciorap negru si pantof negru “Oxford captoe”, respectiv cu caputa cusuta si cusatura pe bombeu (daca nu intelegeti, Google image va lamureste). Cel putin mirele ar trebui sa poarte aceasta tinuta – desi inteleg ca articolul nu se adreseaza mirilor, daca mirele adopta tinuta, pot foarte bine si invitatii sa o faca. Cautati pe news fotografii de la nuntile regale si princiare de prin Europa si veti vedea aproape toti invitati purtand aceasta eleganta tinuta formala de zi. Alternativa mai putin formala consta in inlocuirea hainei “morning coat” cu un “stroller”, care nu este decat o haina la doua randuri de nasturi, ca de costum, cu detalii putin mai speciale, din stofa neagra sau gri inchis – restul elementelor raman neschimbate. Pentru o astfel de tinuta eleganta aveti nevoie de un croitor – iar Romania este plina, numai daca cineva s-ar duce sa le dea de lucru si altceva decat scurtari de blugi si cambrari de haine prost croite cumparate de gata. Daca (inca) nu aveti o tinuta formala de zi, sau daca nunta este mai… modesta, sunt perfecte sfaturile lui Ovidiu: un costum bleumarin sau gri inchis, purtat cu o camasa alba, roz sau bleu (daca este colorata, poate avea gulere si mansete albe, care dau o nota in plus de formalitate), pantofi negri “Oxford captoes” si o cravata sobra in nuante de gri. O batista alba din in, impecabila, proaspat calcata si cu tivul rulat si cusut maual in buznarul de la piept desavarseste tinuta – ascultati sfatul lui Ovdiu si nu purtati NICIODATA batista din acelasi material cu cravata, care reprezinta o ofensa adusa bunului gust. Sa lasam totusi costumul din bumbac, camasile in dungi si pantofii maron pentru ocazii mai putin ceremonioase.
    Pentru seara, este mai simplu: la o nunta formala se poarta fracul. Gasiti pe internet informatii si imagini cate doriti. Alternativa contemporana (desi manualele de eticheta de acum 50 de ani o considera o gafa vestimentara) este “dinner suit”, impropriu numit in romaneste “smoching”. Gafa – pentru ca “dinner suit” este o tinuta SEMIformala fata de frac, asa cum cum strollerul este o tinuta SEMIformala fata de “morning dress”, iar nunta este considerata prin excelenta un eveniment social FORMAL (ca unii au fantezia de a-si celebra nunta in bikini pe marginea piscinei, este o alta discutie). Impropriu numit in limba romana “smoching” – pentru ca “smoking jacket” este o haina din catifea, cu revere din matase, care se foloseste in fumoar. In orice caz, orice invitat la o nunta poate sa mearga imbracat in “dinner suit” (smoching pe romaneste) fara teama de a gresi. Asa cum bine scrie Mihai, cumparati-va un papion din matase neagra adevarat si invatati sa-l innodati singuri la gat. Pentru detalii vizitati http://www.blacktieguide.com. Cine nu are (inca) sau nu doreste sa imbrace frac sau smoking, poate purta iarasi costumul bleumarin sau gri (mai bine sa-l evitam pe cel maron, care nu este citadin) in combinatiile de mai sus (pantof Oxford negru simplu, fara cusatura pe bombeu). De evitat camasile bleu seara – eticheta le rezerva numai pentru tinutele de zi.
    Combinatii de pantaloni si sacou la nunta sunt acceptabile pana pe la 18 ani, varsta de la care se presupune ca esti un adult tanar care se poate imbraca in mod adecvat in costum, nu un copil caruia inca nu i-au cumparat parintii primul costum, pentru ca e in crestere :)
    In fine, sunt intrutotul de acord cu Ovidiu in privinta costumului negru: nu, nu si iarasi nu (smochingul – “dinner suit” – este un caz aparte). Dar, in acord cu Andrew de aceasta data, eu adaug fara dubiu la aceeasi categorie a gafelor vestimentare si costumul alb purtat la nunta, indiferent ca esti mire sau nuntas.
    Aplicati cele de mai sus tinand cont de mediul social si locul in care are loc nunta, tinand cont de faptul ca mirele si mireasa nu trebuie eclipsati prin toalete (chiar daca sunt corecte) de catre nuntasi: ei au rolul principal si trebuie sa li-l lasam nestirbit. Daca stim ca sunt lipsiti de mijloace sau de gust, nu mergem imbracati in frac (chiar daca avem) ca sa le demonstram “cum se face”, ci ne vom imbraca modest cu un costum gri, corect si simplu. Dar, cand situatia o cere, trebuie sa stim sa fim si la inaltime – nu se stie unde ne duce viata si, desi haina nu face pe om, ea il caracterizeaza foarte bine.
    Iertare pentru un comentariu atat de lung.

  10. Nestor
    April 18th, 2010 at 11:15 | #10

    Liviu :
    Excelent ghidul!Jos palaria.Apropo!Pot sa port palarie la costum chiar daca poate nu am o varsta adecvata acestui accesoriu!si cu ce se asorteaza?Si nu ai zis nimic de ceas pe care multi il iau doar sa fie luat si te trezesti cu costum negru camasa neagra cravata alba si ceas rozdar e Armani!
    RESPECTE

    Liviu, desi nu m-ai intrebat pe mine, iti dau si eu doua idei:
    poti purta palarie la orice doresti (depinde de palarie!), dar oricum o vei lasa la garderoba sau in cuier la o nunta, nu? In ce priveste ceasul, lucrurile sunt mai simple decat crezi: la astfel de evenimente eticheta spune ca NU se poarta ceas la mana, pentru ca astfel arati gazdei ca ti-ai rezervat ziua pentru eveniment, nu ai alte obligatii si ai venit sa te simti bine, nu sa stai cu ochii pe ceas. Daca vrei sa afli ora, exista intotdeauna pe undeva un ceas de perete, sau poti intreba un chelner, sau – in zilele noastre – te poti uita la telefonul mobil (daca nu l-ai lasat acasa si pe acesta, pentru ca la nunta nu iei cu tine problemele si deranjul, aratand astfel gazdei ca are toata atentia ta).

  11. Nestor
    April 18th, 2010 at 11:25 | #11

    sps :
    @Mihai
    nu sunt deacord cu confectionarea costumului la croitor.Am vrut sa fac o pereche de pantaloni slimfit dupa H&M si a iesit un rahat la un cost de peste 25 euro investitie si 2 – 3 sedinte la croitor.Croitotul e unul de renume ce imbraca multe persoane cu functii.

    Te inseli, sps. Ori ai gasit un croitor cu renume dar incapabil, ori tu nu stii ce sa-i ceri. Deja faptul ca ceri sa-ti copieze un pantalon de gata e o problema – daca tu ai fi arhitect si un client ti-ar cere sa ii copiezi casa vecinului, cam cum te-ai simti? Apoi aceasta moda a “slim fit” nu este decat o toana – croitorul tau probabil ca stie sa croiasca un pantalon clasic bun, cu suficienta lejeritate, cu talia destul de inalta, dar tu probabil ca nu ai “organul” pentru a aprecia un croi clasic bun. Daca vrei slim fit si vrei look-ul H&M, nu apela la croitor, esti deja pedepsit ca trebuie sa traiesti intr-un pantalon stramt si incomod ca o izmana.
    Nu exista barbat elegant fara un croitor bun – incearca sa te mai gandesti la asta si sa-ti mai rafinezi putin gusturile. Uita-te putin pe net pe site-urile marilor case de croitorie din lume (Londra, Paris, Roma, Milano) si ai sa vezi ce inseamna croitoria. Si ia-o ca pe un sfat sincer si prietenesc, nu ca pe un afront – te rog.

  12. Radu
    April 18th, 2010 at 20:56 | #12

    Imi poate recomanda cineva un croitor bun in Cluj? Multumesc

  13. Alex
    April 19th, 2010 at 10:12 | #13

    Am si eu o intrebare: pantofii din piele intoarsa se pot purta la o asemenea ocazie si daca da, cum ar trebui sa fie restul tinutei ?
    Multumesc anticipat !

  14. Mitel
    April 21st, 2010 at 11:44 | #14

    Salut,

    Tocmai la fix subiectul articolului…sambata am o nunta. De 2 saptamanai ma tot gandesc la “varianta finala” a vestimentatiei.

    Am vazut ca in articol ai facut referire la costumul negru…insa mie imi place costumul negru… poate la urmatoarea nunta voi incerca si alta culoare. Dar mai inainte sa descriu vestimentatia.

    – Costum negru (am prins o oferta marfa la Dinasty de 50 % reducere):d
    – camasa alba
    – butoni silver
    – pantofi negri cu siret
    – curea neagra
    – cravata de culoare albastra aprins
    – ciorapi negri

    Cam asta ar fi…

    Ma mai gandesc la camasa si la curea.

    Mai caut un tip de curea mai lucioasa (nu foarte mult) si la camasa.

    Aici chiar nu am nici o idee. Din toate pe care le am, cea alba mi se pare cea mai ok… O sa mai dau tura prin oras poate gasesc una mai ok.

    Voi ce sfat imi dati.

    S’auzim de bine.
    Mitel.

  15. April 21st, 2010 at 16:09 | #15

    E un indrumator bun, eu am urmat sfaturile si am fost mereu imbracat ok !

  16. ionut
    May 19th, 2010 at 15:01 | #16

    am costum bleumarin inchis si vreau sa port un papion gata facut (pt ca nu gasesc altfel) bluemarin putin mai deschis decat culoarea costumului, cu o camasa alba cu guler pt papion si curea ( am cautat bretele elegante care se prind cu nasturi dar am gasit numai cu sistem de prindere cu clip ) si pantofi negri bineinteles…ce ziceti? e bun? nu de alta, dar vineri am nunta si nu vreau sa o gafez :D

  17. May 22nd, 2010 at 04:38 | #17

    OK, se pare ca s-au adunat intrebari a alcest articol. O sa incerc sa raspund la cateva din ele chiar acum.

    @edy: trimite pozele si idelie pe email..
    @Alex: Sigur, poti purta si pantofi de piele intoarsa, atata timp cat sunt cu siret.

    @Mitel: Ok, cred ca a trecut nunta pana ti-am raspuns eu.. :)) Tinuta descrisa e foarte tare din cauza cravatei albastru aprins ce contrasteaza cu alb. Daca vrei sa incerci ceva nou, poti incepe cu camasa si cravata, nu e nevoie sa cumperi alt costum. Eventual poti incerca o camasa cu dungi sau patratele. Si nu uita de o batista de buzunar ;)

    @Ionut: Daca-ti vin ibne si nu sinti ca bretelele iti trag pantalonii prea in sus, go for it.

  18. alexandru
    June 28th, 2010 at 16:43 | #18

    salut… am si eu o nunta la safaritul lunii iulie si as cere o parere : camasa mov,curea neagra ,pantalani gri si pantofi negri.

  19. mihaela
    August 1st, 2010 at 22:48 | #19

    buna seara,

    am si eu o intrebare: un papion grena cu buline galbene merge la un costum negru ma pe stilul clasic si cu o camasa mai ivoar?
    asa vreau sa il imbrac pe ginerica la nunt asi nu veau sa il fac de pomina cu papionul ..ce zicci?

  20. yoana83
    August 2nd, 2010 at 21:35 | #20

    ovidiu trebuie sa te contrazic:1.ideea este ca:costumul nu “arată mirilor faptul că TU consideri evenimentul lor ca fiind unul destul de important încât să te îmbraci formal”ci faptul ca daca intradevar te respecti pe tine insuti vei merge imbracat in costum la un asemenea eveniment, nu in bermude si adidasi.
    2.costumul de bumbac nu are ce cauta la un asemenea eveniment(nu conteaza daca este vara si este cald afara) , deoarece se sifoneaza foarte repede si va arata horor in mai putin de cateva ore.Despre ideea ta de a te imbraca in functie de anotimp, adica iarna in costum din lana,nu e una tocmai inspirata,deoarece tin sa te avertizes ca lana in compozitie de 100%este foarte pretentioasa, iar pantalonul dupa mai multe purtari sau mai bine zis dupa mai multe asezari prelungite pe scaun ar putea arata exact ca si unul confectionat din pes(materia sintetic) 100%(devine lucios).Compozitia ideala a unui costum ar trebui sa fie cam 65%lana si 35%pes ,sau daca mohairul ar lua locul materialului sintetic ar fi si mai ok.
    3.Despre costumul negru vreau sa zic ca este cel mai elegant ,se potriveste pentru toate ocaziile si ca nicunui barbat nu ar trebui sa-i lipseasca din garderoba, la fel cum nu trebuie sa-i lipseasca nici butoni.poate fi asortat foarte usor cu orice culoare de camasa si cravata , si de asemenea poate fi purtat si la nunta, si la birou(bineinteles asortat corespunzator cu camasa si cravata)
    Cat despre asortarea culorilor in ceea ce priveste costumul, camasa, cravata ,batista pt buzunar(care eu zic ca nu e neaparat necesara)in mare parte ai dreptate.ai uitat sa specifici insa un lucru foarte important in alegerea tinutei , adica faptul ca daca mergi insotit la acel eveniment , tinuta ,sau macar cravata,papionul,lavaliera,esarfa(depinde de ceea ce optezi sa porti)trebuie asortata cu tinuta partenerei, altfel se da impresia ca cei 2 nu formeaza un cuplu.gandeste-te cum ar arata un barbat imbracat intr-un costum gri, camasa mov si partenera lui ar fi imbracata cu o rochita verde.eu zic ca nu ar arata tocmai ok.de aceea in momentul in care mergi insotit la un eveniment ar trebui sa tii neaparat cont si de tinuta partenerei.clar nu vei reusi sa gasesti cravata sau camasa exact aceeasi culoare cu tinuta ei, dar ar fi bine ca macar sa fie in aceleasi tonuri(da bine ochiului).Vreau sa mai mentionez ca fotografiile postate de tine ca si exemplu pt asortarea costumului cu camasa si cravata nu sunt tocmai inspirate.in ceea ce priveste prima poza contrastul dintre culoarea costumului si a cravatei este prea mare,daca totusi vrei sa-i asortezi o cravata portocalie, ar fi bine sa fie o nuanta mai pala sau chiar mai bine ar merge o cravata in dungi portocaliu cu gri,(eu as alege la un asemenea costum o cravata cu mai multe nuante de gri). penultima poza este intr-un total dezacord.costum in dungi, camasa in carouri si cravata in carouri nu se potrivesc de nici o forma.
    la un costum in dungi se recomanda o camasa uni si o crava uni, la camasa cu dungitrebuie avut foarte mare grija la pozitionarea dungilor, ele trebuie sa fie oblice sau verticale, nicidecum orizontale.nu este gresita nici combinatia dintre un costum in dungi si o camasa in dungi(trebuie avut grija la dispunerea dungilor), dar atunci neaparat cravata trebuie sa fie ua uni in ton cu nuanta camasi.de exemplu eu as fi asortat la acel costum o camasa uni crem sau chiar alba si o crava in dungi in nuante de maron.sau pentru cei ce prefera costumul maron asortat cu o camasa bleu in dungi, cravata trebuie sa fie neaparat uni cu nuante de bleu(nuanta cu cateva tonuri mai incisa decat cea a camasii pt a contrasta putin).

  21. Ovidiu
    February 7th, 2011 at 00:27 | #21

    la un costum albastru spre negru chiar .. inchis la culoare pot incalta o perece de pantofi negrii din piele intoarsa? restul accesoriilor cum trebuie sa fie?

  22. Dorin
    March 18th, 2011 at 16:35 | #22

    ce culoare a costumului imi recomandati la o camasa mov inchis?

  23. ionut
    June 1st, 2011 at 11:57 | #23

    salut, in august sunt invitat la o nunta.am un costum bleumarin inchis, o pereche de pantofi negri si curea neagra.fiind vara, ma gandeam sa port o esarfa.ce culoare s-ar potrivi?si cum m-as putea asorta cat de cat cu partenera?adica cu ce element din vestimentatia mea? iti multumesc anticipat.

  24. August 24th, 2011 at 22:43 | #24

    camasa rosie pt partenerul meu cum ar suna? eu am rochie rosie.. pt o nunta :( nush….

  25. August 24th, 2011 at 22:51 | #25

    Depinde de multe lucruri (constitutia partenerului tau, costumul sau). ce zici de o cravata sau batista de buzunar rosie?

  26. alex
    September 28th, 2011 at 11:41 | #26

    salut!merge costumul negru, camasa neagra cu o cravata alba?

  27. September 28th, 2011 at 18:55 | #27

    Salut,

    Nu prea. In primul rand pentru ca nu exista contrast intre sacou si camasa si in al doilea rand pentru ca cravata alba nu este potrivita situatiilor formale.

  28. adryan
    February 27th, 2012 at 12:41 | #28

    la ginerica merg si pantofii fara siret?…multumesc

  29. DanielR
    June 9th, 2012 at 19:01 | #29

    Vax. La ocazii importante precum nunta, botez, inmormantare (sau la evenimente unde se specifica “tinuta formala”) barbatii poarta costum NEGRU (si numai la aceste ocazii!). Ideea ca se poarta negru doar la inmormantari provine probabil de la mentalitatile din mediul rural. La inmormantare se poate purta si camasa neagra (insa in niciun caz la o nunta sau la un botez).

  30. Cristiano
    June 26th, 2012 at 12:17 | #30

    Fratilor,caut si eu de ceva timp cu ce lenjerie sa ma imbrac in noaptea nuntii si nu gasesc nicio discutie sau idee sau magazin cu ceva mai special,vreau o idee ceva :P multumesc:P

  31. June 26th, 2012 at 17:45 | #31

    adryan :

    la ginerica merg si pantofii fara siret?…multumesc

    Doar pantofii cu siret merg la ocaziile formale.

  32. Ovidiu
    July 11th, 2012 at 19:19 | #32

    Buna! Am si eu o intrebare: Am si eu nunta peste cateva zile si nu sunt hotarat cum sa ma imbrac, din pacate. Vreau un pantalon de stofa gri sau sau ceva mai deschis in nici un caz negru, pantofi maro si..camasa + cravata ce culoase sa asortez? Mi-ati fi de mare ajutor cu un raspuns. Multumesc!

  33. Teodora
    August 28th, 2012 at 19:27 | #33

    Buna!Am si eu o intrebare..luna ce vine am o nunta ce camasa si cravata as putea sa ii dau la sotul meu la un costum gri inchis ca as vrea sa asortez cu rochita mea care e verde inchis…..multumesc!

  34. andrutza
    September 14th, 2012 at 09:52 | #34

    eu vreau pentru femei nu pentru baeti

  35. bogdan
    April 6th, 2013 at 19:01 | #35

    Merge un costum de culoare bleumarin cu pantofi maro?

  36. May 31st, 2013 at 16:59 | #36

    Buna ziua, am si eu nevoie de ajutor in august ma duc la nunta verisoarei iubitei mele si.. vreau sa fiu elegant, cu stil insa nu sunt in pas cu moda la costume nu stiu daca e bine costum pentru ca e vara si cald.. iubita mea are deja cumparat o rochie albastra spuneti-mi cum sa ma imbrac de obicei ma imbrac sport adidasi, pantaloni, bluza, tricou.. nu ma pricep ce pantofi, ce pantaloni, ce camasa, papion, cravata ceva ? Sacou zic eu nu are rost pentru ca e vara, culoarea albastra sa ma atraga cu iubita ce trebuie sa-mi iau pantalonii sau camasa ?
    Apropo am 22 ani, 85kg, 1.65m sunt unpic grasut si.. putina burta :(
    Multumesc pentru sfaturi si sper ca am fost explicit

    Cu stima, Alex.

  37. Adrian
    July 4th, 2013 at 07:38 | #37

    Salut, am si eu o intrebare urgenta, sunt invitat la o nunta a unei colege de facultate si am un costum albastru inchis de in (acela de la h%m, vine foarte bine pe mine, il pot purta la nunta daca e de in, nu de bumbac, acum , ca e vara?

  38. July 10th, 2013 at 09:39 | #38

    Adrian,

    Eu persona,cred ca este o alegere potrivita,atat timp cat iti vine bine si il porti porti intr-o combinatie cromatica potrivita cred ca este mai mult de cat OK.

  39. ion
    October 21st, 2013 at 21:25 | #39

    salut…o intrebare eu si sotia mea suntem invitati la o nunta sotia mea se va imbraca k o rochita crem auriu k dantela si spatele gol eu k ce ar trebui s ma imbrac?

  40. Adrian
    November 13th, 2013 at 12:59 | #40

    Ca invitat la o nunta este bine sa aleg un costum format din sacou alb cu rever negru, panaloni negrii si camasa alba?

  41. ionut
    April 20th, 2014 at 21:22 | #41

    salut ,eu am o mare dilema sunt o sa ma insor , miam luat deja costumul alb , pe ce fel de pantofi zici sa optez vroiam pantofi in 2 culori alb si negru dar ma gandesc sa nu arat ca un clovn :)) ,mam gandit sa iau albi complet dar nu cred ca merge , ce zici daca ami iau costumul alb patofi si cureaua neagra ,camase neagra si papion alb , dami ceva sugesti mersi

  42. irina ilie
    May 23rd, 2014 at 16:38 | #42

    buna.am si eu o intrebare!trebuie sa merg la o nunta si nu stiu cum sa imi imbrac sotul.el este numai stilul sport ,asa ca habar nu avem niciunul.i-am facut totusi o tinuta.asa ca am on intrebare.i-am luat totul separat.i-am luat pantaloni clasici negri,camasa cu maneca lunga rosie,papion negru si sacoul e alb cu batista tot neagra din acelasi material ca papionul.se poate merge la o nunta asa?

  1. No trackbacks yet.

You can add images to your comment by clicking here.